Driven kravhandläggare till Nordisk koncern
Tjänsten som kravhandläggare är placerad inom bolagets kreditavdelning som bl.a. ansvarar för krav och inkasso, betalningsöverenskommelser & fakturahantering.
Kravhandläggarens främsta arbetsuppgifter är:
- Arbetet består av daglig kontakt med våra kunder via telefon, i syfte att göra betalningsöverenskommelser med de kunder som ligger efter med sina betalningsplaner
- Uppföljning av att överenskomna betalningsuppgörelser följs
- Viss fakturahantering
Observera att tjänsten avser inte administrativt arbete, merparten av tiden arbetar collectorn med utgående samtal.
Målet är att kombinera en effektiv inkassering av våra fodringar med att bemöta våra kunder på ett professionellt sätt.
Du kommer att ha en rådgivande roll och är en av de personer som tar beslut i ärenden för att driva dessa framåt. Kravhandläggaren/Collectorn ska tycka om att kombinera självständigt arbete med arbete i team, tycka om att prata i telefon samt ha tidigare erfarenhet av kravhantering alternativ erfarenhet från call-center, telefonförsäljning samt gilla utmaningar!
Kvalifikationer:
- Ekonomisk bakgrund på minst gymnasienivå eller motsvarande.
- Erfarenhet från call-center eller kravverksamhet.
- Du måste kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift.
För att trivas hos oss behöver du vara van att arbeta mot uppsatta mål, ha en egen drivkraft samt en positiv attityd.
Vi erbjuder följande:
- Ett kundorienterat arbete med ett tydligt fokus på resultat
- Fast månadslön och provision
- Utbildning
- Fina lokaler i Solna, precis bredvid tunnelbanan.
- Friskvårdsbidrag
- Kollektivavtal med Unionen.
- Heltidstjänst enligt fast schema (se nedan)
Tjänsten som kravhandläggare är placerad inom bolagets kreditavdelning som bl.a. ansvarar för krav och inkasso, betalningsöverenskommelser & fakturahantering.
Kravhandläggarens främsta arbetsuppgifter är:
- Arbetet består av daglig kontakt med våra kunder via telefon, i syfte att göra betalningsöverenskommelser med de kunder som ligger efter med sina betalningsplaner
- Uppföljning av att överenskomna betalningsuppgörelser följs
- Viss fakturahantering
Observera att tjänsten avser inte administrativt arbete, merparten av tiden arbetar collectorn med utgående samtal.
Målet är att kombinera en effektiv inkassering av våra fodringar med att bemöta våra kunder på ett professionellt sätt.
Du kommer att ha en rådgivande roll och är en av de personer som tar beslut i ärenden för att driva dessa framåt. Kravhandläggaren/Collectorn ska tycka om att kombinera självständigt arbete med arbete i team, tycka om att prata i telefon samt ha tidigare erfarenhet av kravhantering alternativ erfarenhet från call-center, telefonförsäljning samt gilla utmaningar!
Kvalifikationer:
- Ekonomisk bakgrund på minst gymnasienivå eller motsvarande.
- Erfarenhet från call-center eller kravverksamhet.
- Du måste kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift.
För att trivas hos oss behöver du vara van att arbeta mot uppsatta mål, ha en egen drivkraft samt en positiv attityd.
Vi erbjuder följande:
- Ett kundorienterat arbete med ett tydligt fokus på resultat
- Fast månadslön och provision
- Utbildning
- Fina lokaler i Solna, precis bredvid tunnelbanan.
- Friskvårdsbidrag
- Kollektivavtal med Unionen.
- Heltidstjänst enligt fast schema (se nedan)